fbq('track', 'Purchase', {currency: "USD", value: 30.00});

PAWW premie voor 2021 vastgesteld op 0,5%

door | nov 10, 2020 | Salaris- & Personeels administratie

Het bestuur van Stichting PAWW heeft de bijdrage voor 2021 vastgesteld op 0,5% van het brutoloon. In 2020 bedroeg de bijdrage 0,4%. Hiermee volgt het bestuur het verwachte bijdragepad. Deze bijdrage stelt Stichting PAWW in staat om in alle nu voorzienbare scenario’s ook de komende jaren de verwachte uitkeringen en kosten te betalen.

Voor salarissoftwarebedrijven is het van belang dat zij het nieuwe percentage ruim voor de eerste salarisverwerkingen van 2021 doorvoeren in hun software. Werkgevers zijn verantwoordelijk voor de juiste aangifte op basis van het nieuwe bijdragepercentage vanaf de eerste salarisverwerking van 2021. Bovendien is het de taak van de werkgevers om hun werknemers te informeren over het aangepaste percentage.

Het bestuur van Stichting PAWW stelt jaarlijks in september het bijdragepercentage vast voor het volgende jaar. Dat besluit baseert zij op de ontvangsten en uitgaven van het lopende jaar en de verwachtingen voor komende jaren. Zoals het er nu naar uitziet handhaaft het bestuur ook voor 2022 het tot nog toe gecommuniceerde en verwachte bijdragepad van 0,6% in 2022.

Wat is PAWW?

De regeling is in het leven geroepen om een eerdere versobering op de WW en loongerelateerde WGA te compenseren. Vroeger kregen werklozen en gedeeltelijk arbeidsongeschikten langer een uitkering dan nu.

In 2016 werd de duur van de WW en de loongerelateerde WGA verkort van 38 maanden naar maximaal 2 jaar. De vakbonden en werkgevers spraken toen af dat de gemiste maanden privaat gerepareerd kon worden in de Private Aanvulling WW en WIA, kortweg PAWW. Hiermee wordt het recht op een uitkering na betaalde arbeid weer verlengd tot het oude niveau. Niet alleen de oudere, maar ook de jongere werknemers profiteren van de reparatie.

Bron: SPAWW

Maandelijks het laatste nieuws op het gebied van personeel en salaris in uw mail?
Schrijf u in voor onze nieuwbrief.







ONZE DIENSTEN

Loonvisie neemt uw zorgen rond salaris- en personeelsadministratie graag compleet of gedeeltelijk uit handen.
Salaris- en personeelsadministratie
HR Advies
Juridisch advies
Verzekeringen en verzuim

salarisadministratie@loonvisie.nl
0317 - 61 91 25

De Hofstede 57
4033 BV Lienden

 

Boven de Wolfskuil 3
6049 LX Roermond

ALLE EXPERTISE VOOR:

Aan één loket vindt u alle expertise die u nodig heeft voor:
Ondernemers
Accountant- en administratiekantoren

BRANCHES

Loonvisie heeft jarenlange ervaring met salaris- en personeelsadministratie in verschillende branches, zoals:
Horeca
Transport & logistiek
Metaal & techniek
Huisartsen

salarisadministratie@loonvisie.nl
0317 - 61 91 25

De Hofstede 57
4033 BV Lienden

 

Boven de Wolfskuil 3
6049 LX Roermond

© Loonvisie - Realisatie: Woerdekom Webdesign

Share This

 

Loonvisie heeft een nieuw logo!

En bij een nieuw logo hoort ook een nieuwe huisstijl.
 
De komende periode wordt de nieuwe huisstijl doorgevoerd op de website.