fbq('track', 'Purchase', {currency: "USD", value: 30.00});

Bonus voor aannemen werknemers met arbeidsbeperking

door | jul 16, 2019 | Verzekeringen & Verzuim

Bedrijven die meer dan gemiddeld mensen met een arbeidsbeperking aannemen, kunnen hiervoor een bonus krijgen op het uurloon van deze werknemers. De bonus is onderdeel van een overheidsplan om banen voor mensen met een arbeidsbeperking te realiseren.

Staatssecretaris Tamara van Ark van Sociale Zaken en Werkgelegenheid past daarvoor de Wet banenafspraak aan. Belangrijkste wijziging is dat het straks niet meer uitmaakt bij welke werkgever iemand met een arbeidsbeperking werkt, maar vooral dat er een baan komt waarin een arbeidsgehandicapte aan de slag kan gaan. De wet wordt najaar 2019 in de Tweede Kamer behandeld.

Bonus voor aannemen mensen met beperking
arbeidsbeperkingWerkgevers kunnen door de vereenvoudiging van de wet veel meer gaan samenwerken om banen te realiseren, tussen en binnen sectoren en tussen en binnen regio’s. Opvallend onderdeel van de nieuwe wet zal zijn dat bedrijven een bonus kunnen krijgen, als zij meer dan hun quotum bijdragen aan de banenafspraak.

Elke werkgever in Nederland die een baan realiseert voor iemand uit de doelgroep banenafspraak kan een bonus ontvangen. De hoogte van de bonus hangt af van het totaal aantal uren dat werknemers uit de doelgroep banenafspraak per jaar werken bij de desbetreffende werkgever. De volledige bonus kan oplopen tot ongeveer 5 duizend euro per gerealiseerde baan. De werkgever krijgt dat bedrag als een arbeidsgehandicapte minstens 25,5 uur per week werkt gedurende een jaar.

Geen quotum voor kleine bedrijven
In de huidige wet is het mogelijk om een quotumregeling in te stellen, als bedrijven niet voldoende plekken voor mensen met een beperking regelen. Nieuw is dat mkb-bedrijven tot 25 werknemers daarvan uitgezonderd blijven. Ook hoeven uitzendbureaus geen heffing te betalen over uitgezonden personeel.

Bron: Personeelsnet

Maandelijks het laatste nieuws op het gebied van personeel en salaris in uw mail?
Schrijf u in voor onze nieuwbrief.







ONZE DIENSTEN

Loonvisie neemt uw zorgen rond salaris- en personeelsadministratie graag compleet of gedeeltelijk uit handen.
Salaris- en personeelsadministratie
HR Advies
Juridisch advies
Verzekeringen en verzuim

salarisadministratie@loonvisie.nl
0317 - 61 91 25

De Hofstede 57
4033 BV Lienden

 

Boven de Wolfskuil 3
6049 LX Roermond

ALLE EXPERTISE VOOR:

Aan één loket vindt u alle expertise die u nodig heeft voor:
Ondernemers
Accountant- en administratiekantoren

BRANCHES

Loonvisie heeft jarenlange ervaring met salaris- en personeelsadministratie in verschillende branches, zoals:
Horeca
Transport & logistiek
Metaal & techniek
Huisartsen

salarisadministratie@loonvisie.nl
0317 - 61 91 25

De Hofstede 57
4033 BV Lienden

 

Boven de Wolfskuil 3
6049 LX Roermond

© Loonvisie - Realisatie: Woerdekom Webdesign

Share This

 

Loonvisie heeft een nieuw logo!

En bij een nieuw logo hoort ook een nieuwe huisstijl.
 
De komende periode wordt de nieuwe huisstijl doorgevoerd op de website.